Η θέση της Ρόμα στις "Μεγάλες Ομάδες" μέσα από αριθμούς.
Πέτρος Παπαποστόλου
Στο παρόν άρθρο προσεγγίζουμε τη Ρόμα ως "Μεγάλη Ομάδα" μέσα από συγκεκριμένους αριθμούς και προσδιορίζουμε τη θέση της ανάμεσα σε άλλους ποδοσφαιρικούς συλλόγους. Θα σταθούμε στον τρόπο που η Ρόμα αναπτύσσεται και μεγαλώνει ως αθλητικό σωματείο και θα επισκεφθούμε τρεις άκρως ενδεικτικούς γνώμονες στατιστικού χαρακτήρα, οι οποίοι θα μας δώσουν μία καλή ιδέα γύρω από τους αριθμούς που χαρακτηρίζουν τη Magica και την προσδιορίζουν ακριβώς ως "Μεγάλη Ομάδα".
1) Ξεκινάμε με τη λίστα των ομάδων που διαθέτουν τους περισσότερους ακόλουθους στα Social Media στα τέλη του 2023, σύμφωνα με το Football Benchmark:
1) Ρεάλ Μαδρίτης 415,0 εκ.
2) Μπαρτσελόνα 391,7 εκ.
3) Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 224,5 εκ.
4) Παρί Σεν Ζερμέν 189,6 εκ.
5) Μάντσεστερ Σίτι 156,3 εκ.
6) Τσέλσι 151,7 εκ.
7) Γιουβέντους 147,1 εκ.
8 ) Λίβερπουλ 136,9 εκ.
9) Μπάγερν Μονάχου 130,7 εκ.
10) Άρσεναλ 104,1 εκ.
11) Τότεναμ 95,3 εκ.
12) Μίλαν 70,3 εκ.
13) Ίντερ 64,1 εκ.
14) Μπ. Ντόρτμουντ 57,1 εκ.
15) Φλαμένγκο 52,5 εκ.
16) Ατλέτικο Μαδρίτης 50,9 εκ.
17) Αλ Αχλί (Αιγ.) 46,9 εκ.
18) Γαλατασαράι 44,9 εκ.
19) Αλ Νασρ 43,8 εκ.
20) Ρόμα 35,1 εκ.
Η Ρόμα βρίσκεται στην 20η θέση, έχοντας μπει μετά το 2022 επάξια στην εικοσάδα των πιο δημοφιλών ομάδων του κόσμου. Αν και τα ακριβή νούμερα αυτού του γνώμονα είναι ρευστά και αλλάζουν ελαφρώς μέρα με την ημέρα, η γενική εικόνα είναι χαρακτηριστική και άκρως διαφωτιστική για τη σειρά και την κλιμάκωση της δημοφιλίας ενός συλλόγου.
2) Δεύτερη παράμετρος είναι η άκρως σημαντική λίστα που αφορά στην κατάταξη του μέσου όρου προσέλευσης φιλάθλων στο γήπεδο ανά αγώνα (πληρότητα). Αναφερόμαστε στην τρέχουσα σαιζόν 2023/24 και παραθέτουμε τα στοιχεία όπως τα βρίσκουμε στο Transfermarkt. com:
1) Μπ. Ντόρτμουντ 81.287.
2) Μπάγερν Μονάχου 75.000.
3) Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 73.523.
4) Ίντερ 72.908.
5) Μίλαν 71.823.
6) Ρεάλ Μαδρίτης 71.731.
7) Ρίβερ Πλέιτ 70.473.
8 ) Ρόμα 62.392.
9) Τότεναμ 61.524.
10) Μαρσέιγ 61.509.
11) Άρσεναλ 60.216.
12) Σέλτικ 58.750.
13) Γουέστ Χαμ 58.531.
14) Ατλέτικο Μαδρίτης 58.204.
15) Μπενφίκα 57.178.
16) Άιντραχτ Φ. 56.708.
17) Λίβερπουλ 54.672.
18) Στουτγκάρδη 54.071.
19) Άγιαξ 53.565.
20) Ατλάντα Γιουνάιτεντ 50.961.
2β) Στην παραπάνω κατηγορία προσθέτουμε και τα Εισιτήρια Διαρκείας που αγοράστηκαν από φιλάθλους στην Ιταλία. Και πάλι αναφερόμαστε στη σαιζόν 2023/24, ακολουθώντας το italiani. it:
Ίντερ 42.000.
Μίλαν 42.000.
Ρόμα 40.000.
Λάτσιο 30.000.
Τζένοα 27.777.
Νάπολι 22.327.
Βλέπουμε ότι η Ρόμα πούλησε 40.000 Εισιτήρια Διαρκείας και έχει μέσο όρο προσέλευσης στο Ολίμπικο 62.392 φιλάθλους! Το στατιστικό είναι άκρως εντυπωσιακό, από τη στιγμή που η Γιουβέντους λ.χ. βρίσκεται στη 10η θέση της λίστας με μόλις 16.000 Εισιτήρια Διαρκείας (η "Μεγάλη Κυρία" βλέπει από πάνω της στις θέσεις 7, 8 και 9 του σχετικού πίνακα τις Λέτσε, Σαμπντόρια [ούσα στη Serie B] και Φιορεντίνα με Εισιτήρια Διαρκείας 21.174, 18.224 και 17.252 αντιστοίχως). Η Ρόμα πουλάει τα περισσότερα Εισιτήρια Διαρκείας μετά τις Ίντερ και Μίλαν, ενώ ακόμη και η περσινή πρωταθλήτρια, Νάπολι, πούλησε περίπου τα μισά Εισιτήρια Διάρκειας από όσα η Giallorossa ομάδα της Ρώμης.
3) Τέλος, θα αναφερθούμε στα έσοδα της σαιζόν 2022/23, όπως αυτά παρουσιάζονται τον Φεβρουάριο του 2024 στο Deloitte Football Money League:
1) Ρεάλ Μαδρίτης 841,4 εκ. €.
2) Μάντσεστερ Σίτι 825,9 εκ. €.
3) Παρί Σεν Ζερμέν 801,1 εκ. €.
4) Μπαρτσελόνα 800,1 εκ. €.
5) Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 745,8 εκ. €.
6) Μπάγερν Μονάχου 744,0 εκ. €.
7) Λίβερπουλ 682,9 εκ. €.
8 ) Τότεναμ 631,5 εκ. €.
9) Τσέλσι 589,4 εκ. €.
10) Άρσεναλ 532,6 εκ. €.
11) Γιουβέντους 432,4 εκ. €.
12) Μπ. Ντόρτμουντ 420,0 εκ. €.
13) Μίλαν 385,3 εκ. €.
14) Ίντερ 378,9 εκ. €.
15) Ατλέτικο Μαδρίτης 364,1 εκ. €.
16) Άιντραχτ Φ. 293,5 εκ. €.
17) Νιούκαστλ 287,8 εκ. €.
18) Γουέστ Χαμ 275,1 εκ. €.
19) Νάπολι 267,7 εκ. €.
20) Μαρσέιγ 258,4 εκ. €.
21) Άστον Βίλα 250,5 εκ. €.
22) Μπενφίκα 233,4 εκ. €.
23) Μπράιτον 231,3 εκ. €.
24) Ρόμα 214,9 εκ. €.
25) Σεβίλλη 214,3 εκ. €.
Η Ρόμα βρίσκεται στην 24η θέση της λίστας, με έσοδα που ακουμπούν τα 215 εκ. €. Παρά το ότι η (οικονομική) απόσταση από ομάδες όπως η Ρεάλ Μαδρίτης, η Μάντσεστερ Σίτι και η Παρί Σεν Ζερμέν είναι χαοτική, σημασία έχει πως τα έσοδα της Ρόμα βρίσκονται σε ανοδική πορεία, αφού το 2023 (και για τη σαιζόν 2021/22) η ομάδα φαινόταν πως εισέπραξε 196,3 εκ. €. Η αύξηση των κερδών κυμαίνεται στο 9,6%, ενώ την ίδια τη στιγμή το οφειλόμενο χρέος της ομάδας κατάφερε και έπεσε από τα 219 εκ. € το 2023 στα 99 εκ. € το 2024.
Με βάση τα στατιστικά, η Ρόμα κινείται ανοδικά τα τελευταία χρόνια, μεγαλώνοντας σταθερά το εμπορικό της όνομα (brand name), βελτιώνοντας αισθητά την οικονομική της κατάσταση και προσελκύοντας δυναμικά όλο και περισσότερο κόσμο να την ακολουθήσει ή να την υποστηρίξει.
Η έλευση του Ζοζέ Μουρίνιο το 2021, η κατάκτηση του UEFA Conference League το 2022, ο χαμένος τελικός του UEFA Europa League το 2023 και η συμμετοχή της ( -αυτή τη στιγμή που γράφονται ετούτες οι γραμμές- ) στον ημιτελικό μίας ακόμη ευρωπαϊκής διοργάνωσης το 2024 σαφώς και παίζουν τον ρόλο τους. Οι σωστές επιλογές των τελευταίων ετών εντός και εκτός του αγωνιστικού χώρου ( -από τους παίκτες και τον προπονητή μέχρι τους Διευθυντές και τους ιδιοκτήτες του συλλόγου- ) ενδυνάμωσαν αρκετά τους "Λύκους" και βελτίωσαν αισθητά την θέση της Ρόμα ανάμεσα στις "Μεγάλες Ομάδες". Ευελπιστούμε ότι το μέλλον θα είναι ακόμη πιο λαμπρό, και πως η άνοδος της Ρόμα στα πεδία που προαναφέρθηκαν θα συνοδευτεί τα επόμενα χρόνια από μεγαλύτερες επιτυχίες και περισσότερα τρόπαια.